Γενικές έννοιες | Διαχείριση της γνώσης | CIDOC CRM
Εννοιολογικό μοντέλο αναφοράς CIDOC
CIDOC CRM, Conceptual Reference Model, CRM
Ορισμός
Σημειώσεις
Η οντολογία CIDOC, ως εννοιολογικό μοντέλο αναφοράς, μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ερευνητές, διαχειριστές και κάθε ενδιαφερόμενο άτομο ή φορέα για την τεκμηρίωση έργων πολιτιστικής κληρονομιάς με την περιγραφή εννοιών και σχέσεων που συνιστούν τον σχετικό τομέα. Έχει αναπτυχθεί από την CIDOC και περιλαμβάνει 86 κλάσεις και 124 σχέσεις. Από το 2006 έχει υιοθετηθεί ως διεθνές πρότυπο ISO 21127. Καθοριστική συμβολή για την ανάπτυξη και την υποστήριξη της οντολογίας έχει ομάδα του Κέντρου Πολιτισμικής Πληροφορικής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας και Έρευνας του Πανεπιστημίου Κρήτης με επικεφαλής τον (ομότιμο πλέον) καθηγητή Martin Doerr. Οι μεταφράσεις του μοντέλου σε διάφορες γλώσσες (και στην ελληνική) περιέχονται στην ιστοσελίδα https://cidoc-crm.org/translations2.
Πηγή ορισμού
Αλλες πηγές
- Bekiari, C., Bruseker, G., Doerr, M., Ore, C.-E., Stead, S., Velios, A., Canning, E., & Michon, P. (2022). Definition of the CIDOC Conceptual Reference Model. Volume A. Produced by the CIDOC CRM Special Interest Group. Version 7.2.1 June 2022. CIDOC/CRM. Διαθέσιμο από: https://www.cidoc-crm.org/Version/version-7.2.1
- ISO 21127:2014 Information and documentation — A reference ontology for the interchange of cultural heritage information.
- Doerr, M., & Stead, S. (2009). The CIDOC CRM, a Standard for the Integration of Cultural Information. Tutorial presentation, 22-5-2009. Διαθέσιμο από: https://www.cidoc-crm.org/sites/default/files/crm_for_imperial_2009 (1).ppt
Θέμα
Κεφάλαιο
Βλέπε επίσης
- CIDOC
- FRBRoo
- PRESSoo
- εννοιολογικό αντικείμενο
- εννοιολογικό μοντέλο
- εννοιολογικό μοντέλο αναφοράς
- κλάση
- μοντέλο αναφοράς
- οντολογία
- οπτικός πόρος
- πολιτισμικά μεταδεδομένα
- πολιτισμική πληροφορική
- πολιτιστική κληρονομιά
- πολιτιστικό αντικείμενο
- προφίλ εφαρμογής
- στιγμιότυπο <μοντέλα δεδομένων>
- ίδρυμα συλλογής
- οργανισμός μνήμης
- VRA Core
- CCO
Εικόνα

Δείγμα από την ιεραρχία ιδιοτήτων στο μοντέλο CIDOC CRM