Χρήση πληροφοριών και τεκμηρίων | Μελέτες χρηστών | έρευνα ικανοποίησης χρηστών
Ορισμός
Σημειώσεις
Η έρευνα μπορεί να διεξαχθεί πρόσωπο με πρόσωπο, μέσω φυλλαδίων, τηλεφώνου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή Διαδικτύου. Η έρευνα μπορεί να περιέχει ερωτήσεις σχετικές με την κοινωνική και οικογενειακή κατάσταση των χρηστών καθώς και με τη συχνότητα και τους τρόπους με τους οποίους, συνήθως, χρησιμοποιούν τους πόρους και τις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης. Σε μια διαχρονική μελέτη, το ίδιο ή παρόμοιο εργαλείο έρευνας εφαρμόζεται περισσότερες από μία φορές, αφού έχει παρέλθει κατάλληλο χρονικό διάστημα, για τη μέτρηση των αλλαγών σε πρότυπα χρήσης, σε αντιλήψεις, συμπεριφορές, κτλ.
Παραδείγματα
Στο χώρο των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών η ΜΟΔΙΠΑΒ διεξάγει συχνά έρευνες ικανοποίησης χρηστών και έχει συντάξει σχετικό ερωτηματολόγιο και οδηγό [Πηγή:https://mopab.seab.gr/?q=evaluation].
Πηγή ορισμού
Αλλες πηγές
- Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΜΟΔΙΠΑΒ). (2022). Εκθέσεις ηλεκτρονικών ερευνών ικανοποίησης χρηστών ελληνικών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών έτους 2022. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Διαθέσιμο από: https://mopab.seab.gr/?q=el/node/1221
- ISO 16439:2014 Information and documentation — Methods and procedures for assessing the impact of libraries