Skip to main content

Search from vocabulary

Αναζήτηση λήμματος

Χρήση πληροφοριών και τεκμηρίων | Μελέτες χρηστών | έρευνα ικανοποίησης χρηστών

έρευνα ικανοποίησης χρηστών
user satisfaction survey

Ορισμός

έρευνα που διεξάγεται σε δείγμα χρηστών ενός οργανισμού πληροφόρησης και τεκμηρίωσης προκειμένου να διερευνηθεί πώς αυτοί αξιολογούν την ποιότητα των εμπειριών τους καθώς και αν έχουν να υποβάλουν προτάσεις για βελτίωση

Σημειώσεις

Η έρευνα μπορεί να διεξαχθεί πρόσωπο με πρόσωπο, μέσω φυλλαδίων, τηλεφώνου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή Διαδικτύου. Η έρευνα μπορεί να περιέχει ερωτήσεις σχετικές με την κοινωνική και οικογενειακή κατάσταση των χρηστών καθώς και με τη συχνότητα και τους τρόπους με τους οποίους, συνήθως, χρησιμοποιούν τους πόρους και τις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης. Σε μια διαχρονική μελέτη, το ίδιο ή παρόμοιο εργαλείο έρευνας εφαρμόζεται περισσότερες από μία φορές, αφού έχει παρέλθει κατάλληλο χρονικό διάστημα, για τη μέτρηση των αλλαγών σε πρότυπα χρήσης, σε αντιλήψεις, συμπεριφορές, κτλ.


Παραδείγματα

Στο χώρο των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών η ΜΟΔΙΠΑΒ διεξάγει συχνά έρευνες ικανοποίησης χρηστών και έχει συντάξει σχετικό ερωτηματολόγιο και οδηγό [Πηγή:https://mopab.seab.gr/?q=evaluation].


Πηγή ορισμού

ΕΛΟΤ ISO 16439:2021 Πληροφόρηση και τεκμηρίωση — Μέθοδοι και διαδικασίες για την αξιολόγηση της απήχησης των βιβλιοθηκών.

Αλλες πηγές

  • Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΜΟΔΙΠΑΒ). (2022). Εκθέσεις ηλεκτρονικών ερευνών ικανοποίησης χρηστών ελληνικών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών έτους 2022. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Διαθέσιμο από: https://mopab.seab.gr/?q=el/node/1221 
  • ISO 16439:2014 Information and documentation — Methods and procedures for assessing the impact of libraries

Θέμα

Μελέτες χρηστών

Κεφάλαιο

Χρήση πληροφοριών και τεκμηρίων

Στοιχεία σύνταξης

Ημ. Δημιουργίας
2023-01-01 00:00:00
Τελευταία τροποποίηση
2024-04-22 08:41:21